Documental i xerrada “Paddling to Alaska”

9Abril, 2018
Documental i xerrada “Paddling to Alaska”

El passat dimarts 20 de març i en el marc de la matèria d’educació física, l’alumnat de 1er de batxillerat va poder assistir a la xerrada “Paddling to Alaska”, la qual va anar a càrrec de Rai Puig. Aquest és el segon curs consecutiu en què els alumnes de 1er de batxillerat poden gaudir d’aquesta xerrada.

Rai Puig és un tarragoní llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport que actualment viu i treballa com a instructor de caiac de mar a la Costa Brava. Al llarg dels darrers anys i durant les seves vacances hivernals en Rai ha viatjat i descobert diferents indrets del món amb el seu caiac de mar. Entre d’altres indrets podem destacar: Nova Zelanda, Patagònia, Groenlàndia, Baja Califòrnia, etc.

L’any 2014 en Rai va dur a terme el que, de moment, ha estat el viatge de la seva vida: navegar en solitari des de Vancouver (Canadà) fins a Juneau (Alaska). Una aventura de tres mesos i mes de 2.000 km i fruit de la qual va sorgir el documental “Paddling to Alaska” (https://vimeo.com/139289644).

Aquest documental, el qual ha estat projectat i premiat en diversos festivals de cinema de muntanya i aventura, centres educatius, simposiums, conferències, centres excursionistes, etc. és el que va poder visionar l’alumnat durant la primera hora de la xerrada. Posteriorment, el protagonista i autor del documental, va voler fer algunes reflexions sobre el mateix on van sorgir conceptes com: autonomia, responsabilitat, motivació, realització de projectes personals, respecte cap al medi ambient, esforç, superació, etc. Finalment, l’alumnat va disposar d’un torn obert de preguntes molt ben aprofitat.

Agrair novament a Rai Puig la seva presència i passió demostrada en la xerrada i desitjar que ens pugui tornar a visitar el curs vinent per mostrar-nos, en un nou documental, el seu darrer projecte personal realitzat aquest hivern passat a l’illa de Papua: Solo in Papua (https://www.facebook.com/soloinpapua/).