Acte de Lliurament de les Orles de la Promoció de Batxillerat 2016-2018

4Juny, 2018
Acte de Lliurament de les Orles de la Promoció de Batxillerat 2016-2018

Divendres 1 de juny vàrem celebrar l'Acte de Lliurament de les Orles de la Promoció de Batxillerat 2016-2018. L'acte es va iniciar amb una actuació musical interpetada per l'alumna Paula Caballé.

Varen donar la benvinguda les alumnes Ariadna Cugat i Anna Toropova.

L'obertura de l'acte fou a càrrec de la directora del centre, la Sra. Lucrècia Bernaltes Tenesa.

Tot seguit, fou la presidenta de l'AMPA, la Sra. Pilar Arrufat qui va adreçar unes paraules a l'alumnat graduat.

Aquest any l'exalumna convidada fou la Sra. Laura Ruíz Ferreres.  Amb un currículum impressionant, aquesta ampostina il·lustre s’inicia en el món de la música amb el seu pare, Octavi Ruíz. Estudia a ciutats com Barcelona, Londres, Basilea i Berlín. Cursa estudis superiors de clarinet històric al Real Conservatori de la Haya. Des de l’any 2011 és professora catedràtica de clarinet a l’Institut Superior de Música i Arts Escèniques de Frankfurt. En anterioritat havia estat primera clarinet solista de l’Òpera Còmica de Berlín i professora convidada de la Universitat de les Arts de Berlín.

És una de les clarinetistes més brillants de la seva generació i una de les poques que domina els dos sistemes de clarinet: el francès i l’alemany. Ha estat guardonada en multitud de concursos europeus i internacionals: el London Symphony, el Tumbridge Wells International, el Concorso Internazionale Marco Fiorindo o el Primer Palau. Les seves aparicions són freqüents com a solista, música de cambra i d’orquestra.

Com a solista ha interpretat a la Simfònica de Brandenburg, a l’Orquestra de Cambra de Berlín, a Heilderberg, la Simfònica de Milà Giuseppe Verdi, l’Orquestra Nacional de Catalunya, entre moltes altres. Ha estat academicista de la Staatskapelle de Berlín. Col·labora amb l’Oquestra del Gran Teatre del Liceu, la de l’Estat de Baviera, la de Colònia, etc. Ha treballat amb directors tan prestigiosos com Kirill Petrenko, Daniel Barenboim i Paavo Yarvi.

Laura va fer un recorregut per la seva obra i vida amb música de Claude Debussy (Clair de lune), Igor Stravinski, Richard Strauss ("Una vida d'heroi") i de Johannes Brahms. Finalment ens va delectar amb una peça, acompanyada d'un sextet de clarinets.

En acabar Laura Ruíz, la Sra. Inés Martí, regidora d'Ensenyament i Cultura de l'Ajuntament, va encoratjar l'alumnat a fer realitat els seus somnis.

L'acte el va tancar la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament a les Terres de l'Ebre, la Sra. Manolita Cid Espuny.

A continuació hi hagué una actuació musical a càrrec de Miquel Rullo.

Els alumnes Paula Fumadó, Ares Valldepérez i Christian LLobat varen adreçar-se al públic en representació de l'alumnat.