Aprenentatge Servei

L’APS s’ha convertit en una proposta educativa dirigida principalment a l’alumnat de 3r d’ESO amb l’objectiu de conscienciar-los sobre la importància de l’ajuda i el voluntariat en la societat. Un any més, els diferents grups de 3r de l’INS Ramon Berenguer IV efectuaran diversos serveis relacionats amb pràctiques socials. Per una banda, realitzaran activitats en què els nois i noies organitzen actes solidaris, manifesten el respecte per la natura, mostren el seu tarannà creatiu amb l’elaboració de cartells a partir de la informàtica i, fins i tot, s’iniciaran en el món de la dansa i consolidaran les birles amb la companyia i l’ajut dels usuaris i usuàries del centre de dia i de la residència de la Fundació Pere Mata i Fundació Pere Mata Terres de l’Ebre. Aquest curs s’introdueix, com a novetat, l’APS Patis Dinàmics amb l’objectiu que alumnat de 3r ajude a fomentar la cohesió i els bons hàbits del de 1r.

Treballem amb la Fundació Pere Mata

Un total de vint alumnes coneixeran de prop la Fundació. Durant aquest curs, i a proposta dels mateixos usuaris/es es treballarà l’expressió corporal, la psicomotricitat, el joc a partir del ball en línia, les birles i la petanca.

El servei comunitari s’iniciarà, com tots els anys, amb la xerrada de les dues psicòlogues de la fundació i la posterior visita al centre de dia i a la residència.

També, i d’una manera més lúdica, s’efectuaran dues trobades amb tots els usuaris, usuàries i l’alumnat al Parc dels Xiribecs. La primera, a començament de curs, implica un retrobament o bé una nova coneixença; la segona, al maig, una valoració del servei efectuat i noves propostes per al següent curs.

APS Mediació

Dotze alumnes de 3r comencen la formació en mediació escolar, impartida pel psicopedagog del centre, Justí Pagà. Aprenen a valorar la mediació i, sobretot, la mediació entre iguals com a instument per a solucionar conflictes amb els companys i companyes.

APS Escoles Verdes

El servei seguirà diverses línies de treball. En primer lloc es continua amb la recollida d’envasos als llocs habituals. És necessari recordar cada curs què s’hi pot dipositar i què no. En segon, es consolida la zona ajardinada al pati que dóna al carrer Madrid. En tercer, continuem amb la recollida selectiva de material d’escriptura (bolígrafs, retoladors...) a través del programa de reciclatge de l’empresa Terracycle. El valor generat per reciclar aquests residus es pot lliurar a l’ONG que es vulga. En quart, elaborarem sabó ecològic per a ser venut el dia de Sant Jordi. En cinquè, s’enregistrarà un vídeo de conscienciació. I per acabar, celebrem el Nadal amb la creació d’un arbre realitzat amb material de reciclatge.

APS Solidari

Un total de trenta alumnes impulsaran diverses campanyes: la marató de donació de sang, l’esmorzar solidari per a recaptar fons per a la Marató de TV3, el suport a l’ONG Provocant la pau; la recollida d’aliments i de joguines de la campanya de Nadal, de llibres de segona mà, i de sabó ecològic per a vendre el dia de Sant Jordi, llibres de text per a ser reutilitzats els pròxims cursos...

APS Informatiu

Al llarg del curs, trenta-un alumnes participaran en la difusió de les campanyes a través de diferents mitjans com la fotografia, el vídeo, articles, rètols, la cartellera, l’elaboració de l’agenda i el blog APS.

APS Patis Dinàmics

Com avançàvem en la presentació, aquest curs s’inicia un nou servei comunitari que serà supervisat per sis alumnes. Consistirà en l’habilitació d’un espai del pati per a fomentar la lectura (contes breus, còmics...) i els jocs de taula, com els escacs, a l’alumnat de 1r d’ESO durant la mitja hora de l’esbarjo.

Grup impulsor de l’APS