El passat 7 d’abril, l’alumnat de 1r de Batxillerat que cursa matemàtiques va assistir a una xerrada sobre estadística, emmarcada dins del programa Institística, una iniciativa impulsada per la Societat Catalana d’Estadística (SoCE) amb l’objectiu de promoure l’ensenyament i la divulgació de l’estadística entre els joves.
La sessió va anar a càrrec de la Isabel Serra, presidenta de la SoCE i professora d’Estadística al grau de Matemàtiques de la UAB, acompanyada de David Fonts, graduat en Estadística per la UAB i actualment estudiant de màster a la UPC.
La primera part de la xerrada es va centrar en el paper fonamental de l’estadística en la presa de decisions i en el mètode científic. Es va destacar com l’anàlisi de dades ens permet obtenir resultats rigorosos i fiables, i com aquesta disciplina és present en múltiples àmbits de la nostra societat: la salut, l’economia, el màrqueting, la tecnologia, l’esport, entre d’altres.
A la segona part, es va dur a terme un taller pràctic amb jocs i exemples reals, que van permetre a l’alumnat comprovar de forma vivencial la utilitat de l’estadística.
Va ser una activitat enriquidora que va posar en valor la importància de l’estadística com a eina per entendre i interpretar el món que ens envolta.