Participem en el projecte Ebre Lumen Talent 2023

2Octubre, 2023
Participem en el projecte Ebre Lumen Talent 2023
Autor : Admin Ramon Berenguer

L'alumnat de segon de batxillerat d'arts participa en el projecte Ebre Lumen Talent 2023 amb la professora Núria Arias.

EbreLumen, festival de videomapping a la natura de Catalunya és el festival audiovisual de primavera especialitzat en la tècnica del mapping sobre el paisatge natural de la Ribera d’Ebre. EbreLumen se centra en la tècnica que consisteix a projectar sobre superfícies reals, generalment inanimades, per aconseguir efectes de moviment o 3D. La singularitat del festival recau en el fet que les projeccions es fan sobre el patrimoni natural, material i immaterial fluvial lligat al riu Ebre.

Els objectius del projecte són apropar els joves a la videocreació, nous llenguatges i la cultura digital del territori, generar impacte i visibilitat del festival de videomapping a la natura de Catalunya-Ebre Lumen entre els joves i incorporar el videomapping com eina de comunicació artística entre els joves que estudien art a les Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona).
Els nostres joves han rebut una sèrie de tallers de la mà d'Albert Pujol, graduat en Multimèdia i Comissari d'Ebre Lumen.
L'alumnat ha treballat diferents aspectes del projecte com:
-Què és Ebre Lumen? Què és el videomapping a la natura?
-Tipus de programari que s'utilitza en projectes de videomapping.
-Reflexionem sobre la temàtica de l'activitat: "la nostra relació amb la natura" i com es pot transmetre amb l'art.
Els alumnes a partir de les propostes en 2D o 3D han treballat en grups per crear una peça audiovisual d'animació, finalment han creat una única peça amb la unió de les diferents propostes.
L'alumnat del nostre centre ha presentat la seva proposta "Visió":
Vivim gràcies a la biosfera l'intercanvi que es produeix entre ella i nosaltres ens passa desapercebut, així com els peixos no saben que estan dins l'aigua, nosaltres hem oblidat que la natura ens sosté. Ens podem reconnectar?
replica audemars piguet
Un comitè artístic seleccionarà alguns treballs realitzats pels diferents instituts i escoles d'art participants en el projecte amb criteris tècnics, artístics i el seu missatge.

Aquestes peces es visionaran a la pròxima edició del Festival Ebre Lumen 2024.