L'alumna Martina Tolos Campas, Premi Recerca Jove 2022

10Octubre, 2023
L'alumna Martina Tolos Campas, Premi Recerca Jove 2022

Martina Tolos Campas, alumna de l'Institut Ramon Berenguer IV, ha estat proclamada com a guanyadora d’un dels Premis Recerca Jove 2022. Guardó que lliura la Generalitat de Catalunya a través de l‘Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca. Martina ha estat mereixedora del premi pel Treball de Recerca  "Avaluació de la presència de tetrodotoxina en mostres de marisc del Delta de l'Ebre", dirigit per Josep Albiol Ferré.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès i Garcia, el conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, i la consellera d'Educació, Anna Simó i Castelló, van lliurar divendres 29 de setembre els Premis de Recerca Jove (PRJ) 2022, que en aquesta edició han distingit un total de 98 estudiants de 3r i 4t d'ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà o superior per a la realització de 79 treballs d'investigació científica. Els PRJ també han reconegut la tasca d'acompanyament del professorat amb el lliurament d'11 guardons a centres d'ensenyament secundari.

Durant aquest acte, el president de la Generalitat ha reivindicat "el jovent extraordinari" de Catalunya que "està apassionat per la recerca i que és autoexigent". "Catalunya pot estar molt contenta dels seus joves i crec que vosaltres en sou un exemple", ha afegit.

El cap de l'Executiu ha insistit en la necessitat de donar suport a la recerca catalana, especialment entre els més joves, afirmant que "hem d'aixecar límits per a que pugueu desplegar el vostre potencial". Tal i com ha explicat durant la seva intervenció, "la recerca és el que ha permès a la humanitat avançar".

El president Aragonès ha aprofitat la seva intervenció per felicitar els guardonats i encoratjar-los a no deixar de banda la seva tasca investigadora i ha subratllat la importància de buscar l'aplicació pràctica dels seus estudis. "Tot aquest esforç té sentit si fem un retorn a la societat", ha conclòs.

Per la seva banda, el conseller Nadal ha afirmat que "l'objectiu d'aquests premis és despertar interès per la ciència, per la curiositat i per la investigació en tots els àmbits de la vida". I ha afegit que "la quantitat de temes que afloren des de la vostra imaginació i interès, i amb l'estímul dels vostres professors, és una font de riquesa que comença a preparar el futur perquè els científics del futur sou aquí".

Creats el 1981, els PRJ tenen com a objectiu distingir els millors treballs de recerca fets, de forma individual o en grup, durant més d'un any per estudiants de tot Catalunya que fan recerca d'excel·lència, demostrant un esperit científic. Alhora també reconeixen l'esforç en el foment de la recerca dels centres on estudien.

Els guardons són atorgats pel Govern, a través del Departament de Recerca i Universitats i l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), i estan dotats amb 850 euros, en el cas dels alumnes, i amb 2.500 euros pel que fa als centres guardonats, destinats a l'adquisició de llibres i publicacions per a la biblioteca o equipament cientificodocent.

L'Institut Ramon Berenguer IV ens sentim molt orgullosos de la nostra alumna Martina Tolos, i la felicitem conjuntament amb el seu tutor.