La fragilitat de la llibertat

6Febrer, 2024
La fragilitat de la llibertat

Alumnes de 4t d’ESO de l’institut van participar, el passat 31 de gener a Flix, en l’acte organitzat per Memorial Democràtic, Ajuntament de Flix, Departament d’Educació i DEMD-Ebre amb motiu del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust (27 de gener). La finalitat de la trobada era honorar persones resistents enfront el feixisme, treballades des de 23 centres educatius de tot Catalunya a través del projecte “La fragilitat de la llibertat”, el qual ha permès la reflexió sobre la barbàrie nazi.

Tot seguit es va inaugurar el mur pintat per l’artista gràfic Roc Black Block, el qual reflecteix les imatges i biografies aportades per l’alumnat, aquestes últimes a través d’un codi QR. També es podran consultar properament al web Murs de bitàcola.

Les alumnes de 4t-D van treballar la figura de Maria Cinta Rodríguez, la primera deportada ebrenca, de La Galera, documentada per l’historiador Joan B.Beltran.

Maria Cinta va formar part de la resistència francesa, motiu pel qual va ser detinguda per la Gestapo l’agost de 1943 i enviada als camps de Ravensbrück i Neuengamme, llocs on va fer treballs forçats.