Activitat divulgativa a l’IRTA d’Amposta

12Abril, 2024
Activitat divulgativa a l’IRTA d’Amposta

Des de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), s’ofereixen als centres de secundària activitats de divulgació científica. En aquest cas, l’alumnat de Biologia de primer de Batxillerat ha tingut l’oportunitat de visitar les instal·lacions de l’Estació Experimental de l’Ebre a Amposta aquest dimecres dia 10 d’abril.

Allí, el divulgador de la ciència Enric Sangrà ha fet una introducció del mètode científic i dels preceptes de l’agricultura regenerativa. A continuació, ha donat pas als investigadors Mar Català i Néstor Pérez, que han explicat les recerques que es duen a terme i han mostrat a l’alumnat els camps experimentals. Han animat als estudiants a dedicar-se a la investigació en el camp de l’agricultura, especialment des del vessant de l’enginyeria agrònoma, i han convidat, a qui vulgui, a realitzar amb ells la part experimental del seu treball de recerca de Batxillerat. Aquest curs ja han desenvolupat allí la seua investigació dues estudiants de segon curs, en una experiència que ha estat molt satisfactòria.

L’activitat, que en total ha tingut una durada d’un parell d’hores, ha estat una bona oportunitat per donar a conèixer aquesta institució que és a l’entorn més immediat del nostre centre educatiu i que fa una tasca amb un impacte directe sobre el territori.