Visitem espais de memòria de la Batalla de l’Ebre

16Abril, 2024
Visitem espais de memòria de la Batalla de l’Ebre

L’alumnat de primer de batxillerat que cursa Problemàtiques socials va visitar el passat 9 d’abril alguns dels espais més emblemàtics de la Batalla de l’Ebre amb l’objectiu de recuperar la nostra història i homenatjar les persones que hi van perdre la vida.

Per començar, i amb el guiatge de Montse Bofarull, de COMEBE, va conèixer el Centre d’Interpretació 115 dies, el Poble Vell i la seua església a Corbera d’Ebre; posteriorment el Memorial de les Camposines, on vam llegir el poema “Crit i nit” del Llibre de meravelles de Vicent Andrés Estellés, el qual reflecteix el dolor de la incertesa davant la mort.

Per acabar, el Centre d’Interpretació del Molar, al Priorat, ubicat a un dels edificis de l’antiga Mina Loussa-Linda Mariquita. Testimonia el pas d’una escola del CENU i de l’hospital de l’exèrcit popular dirigit pel doctor Gras durant la Batalla de l’Ebre. L’alumnat va comprovar l’esforç de la sanitat republicana a partir de l’exposició de material quirúrgic.