Copa Cangur

29Gener, 2024
Copa Cangur
Autor : Admin Ramon Berenguer

El replica watches passat dijous 25 de gener, es va celebrar a la seu de Tortosa de la URV la desena edició de la fase territorial de la Copa Cangur.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior). El nostre centre va participar amb un equip de la categoria cadet i un equip de la categoria junior. L’equip cadet estava format pels alumnes de 1r ESO: Damian Raul Lemnaru, Núria Regolf González i Julià Tigel Cid i els alumnes de 2n ESO: Jordi Arques Alpuente, Pol Jordana Nagera, Josep Marsal Calvet i Júlia Miró Garcia. L’equip junior el formaven els alumnes de 3r ESO: Iker Cuartiella Lasala, Roger Puente Bertomeu i Eva Romero Sales i els alumnes de 4t ESO: Neil Alcazar Iranzo, Wisal El Majdoubi, Dhamanjeet Singh Kaur i Nerea Sech Rozas.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important. A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes. rolex replica